Hoeveel onsjes nog?

maandag 30 juli 2012

Recepten

Afvallen en dan vooral afgevallen blijven is niet iets dat je zomaar doet. Het moet een verandering van je manier van leven worden, anders zijn de zo zwaar bevochten pondjes er zo weer bij natuurlijk. En daarbij helpt het als je favoriete recepten bijdragen aan die nieuwe lifestyle.

In de loop der tijd heb ik best het een en ander aan lekkere, verantwoorde recepten verzameld. Alleen liggen die natuurlijk niet bij elkaar. Dat leek me nou wel een goed idee, om die te bundelen in een afvalreceptenmap.

 Ik begin gewoon met een snelhechter. Dat metalen ding om de blaadjes er in te houden haal ik er uit en vervang ik door een wat flexibeler systeem. Het is even friemelen maar dan heb je ook wat. Vervolgens een plakbandje ter versteviging en het leukste gedeelte kan beginnen: het invoegen van de recepten.

Uit mijn studietijd heb ik stapels insteekhoezen overgehouden. Die kan ik mooi hiervoor gebruiken, dan kan de map ook gewoon in de keuken liggen, zonder dat ik bang hoef te zijn dat er allemaal vetspetters op het papier komen.
Nog een leuk voorblaadje om het geheel compleet te maken en dit klusje is weer gedaan. Nu kan ik alle recepten die ik tegenkom zo in één van de hoesjes schuiven.

1 opmerking:

  1. Hoi, leuk dat je op mijn blog was en nieuwsgierig als ik ben kwam ik ook even op jou vele blogs snuffelen:)
    Ik ben ook van plan om (Weer) af te vallen dus misschien heb ik wat aan jou tips en ideeen.
    Ben vorig jaar 10 kilo afgevallen maar de klad is er weer ingekomen en heb er inmiddels weer 5 bij:(
    Natuurlijk kun je meedoen aan mijn Pay it Forward, er moeten alleen nog drie andere reacties bij komen, haha:)

    BeantwoordenVerwijderen